صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن
اطلاعات

متن کامل دستور العمل حضوری شدن مدارس از 14 فروردین 1401

اخبار

متن کامل دستور العمل حضوری شدن مدارس از 14 فروردین 1401 :

ضمن قدرداني از تلاش های مجاهدانه همه همكاران گرامي، اعم از كادر آموزشي و اداری مدارس كه در دوره شيوع گسترده ويروس كرونا مانع از تعطيلی روند آموزش و يادگيری شده اند، نظر به تصميم ستاد ملي مديريت كرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش های مدارس و دانشگاه ها و با توجه به اهميت ارتقای كيفيت فرآيند ياددهی _ يادگيری به شيوه حضوری و جلوگيری از استمرار افت تحصيلی دانش آموزان، همچنين پيشگيری از تبعات جبران ناپذير وضعيت موجود برای آينده ميهن عزيز اسلامی، بدين وسيله نحوه ادامه فعاليت واحدهای آموزشی تابعه در زمان باقی مانده در سال تحصيلی 1401-1400 به شرح زير اعلام می گردد :

1- همه عوامل اجرايی ،تربيتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی درمدارس حضور يابند.

2- تمامی فعاليتهای تربيتی و آموزشی مربيان، آموزگاران، دبيران و هنرآموزان درهمه مقاطع تحصيلی و تمام دروس به صورت حضوری ( با رعايت بهداشت فردی و بهداشت محيط، استفاده مناسب از ماسك و تهويه كلاس های درس) انجام شود. ظرفيتهای مجازی در صورت نياز صرفا به عنوان ابزارمكمل تربيت و آموزش مورد بهرهبرداری قرارگيرد.

3- تاكيد بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و كلاس درس طبق برنامه هفتگي و در صورت غبيت غیرموجه ايشان، مطابق آيين نامه اجرايی و ساير مقررات مربوطه مدارس اقدام نمايند.

4- تأكيد می شود دانشآموزان مبتلا به كرونا يا دارای علائم ابتلا به اين ويروس يا داشتن بيماری زمينهای با تأييد پزشك و رضايت والدين ميتوانند از بستر شاد ،آموزشهاي لازم را دنبال كنند.

5- تبيين اهميت وضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و اقناع اولياء محترم دانش آموزان از طريق : روابط عمومي ادارات كل، استفاده از ظرفيت فضای مجازی، انجمنهای اولياء و مربيان، رسانهها ،گروههای آموزشی، تبليغات محيطی و فضاسازی های شهری و... به گونهای صورت پذيرد تا ضمن كاهش نگرانی خانواده ها، زمينه برای حضور كامل دانشآموزان در مدارس فراهم شود.

6- انجمن اولياء و مربيان مطابق آييننامه اجرايی در زمينه حمل و نقل و تردد دانشآموزان مدارس نسبت به ساماندهی سرویس های اياب و ذهاب دانش آموزان اقدام نمايند .هر گونه برداشت وجه از محل پرداخت هزينه سرویس برای مدرسه و يا انجمن اولياء و مربيان و افزايش شهريه دانشآموزان مدارس غيردولتی ممنوع است.

7- با توجه به مدت زمان باقيمانده از سال تحصيلی، ضرورت و الزامی برای تهيه پوشش متحدالشكل دانشآموزان نمیباشد. نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانشآموزان مطابق فصل پنجم آييننامه اجرايی مدارس از جانب مديران مدارس الزامی است.

8- جذاب سازی محيط مدرسه و تنوع بخشی در محيط های يادگيری از طريق برگزاری مسابقات، جشنواره ها، رويدادها و اردوهای فرهنگی، تربيتی و ورزشی مديران، مربيان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفيت برنامه ويژه مدرسه (بوم) جهت كيفيت بخشی به فرآيندهای تربيتی و تسهيل در بازگشت پذيری دانش آموزان مورد تأكيد است.

9- هر گونه تغيير احتمالی در مفاد اين بخشنامه و آموزش حضوری تابع مصوبات ستاد ملی كرونا است كه در صورت تصميم جديد ،صرفا از طريق وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.

10- تكميل فرآيند آموزش و ارزشيابی دروس شايستگی فني در شاخه فنی و حرفهای و استاندارد آموزش مهارت در شاخه كاردانش و برنامه ريزی برای اجرای درس كارآموزی/ كارورزی مورد تأكيد است.

11- بديهی است استانها، مناطق و مدارسی كه عملكرد مناسبی داشته باشند مورد تقدير و تجليل قرار خواهند گرفت. لازم به ذكر است به دليل اهميت بسيار بالای سلامت دانشآموزان، چنان چه مواردی ازشيوع مجدد بيماری و افزايش مبتلايان در مدرسهای مشاهده گرديد، لازم است مديران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات مبتلايان در سامانه نظام مراقبت كوويد 19 (ايران من) در اسرع وقت اقدام و مراتب به نزديكترين مركز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی ارجاع گردد.

12- مسئوليت اجرای اين بخشنامه بر عهده مدير كل محترم آموزش و پرورش استان بوده و نظارت و ارزيابی دقيق اجرای آن نيز بر عهده معاونت ها و بخشهای مختلف اداره كل، ادارات مناطق/شهرستانها و نواحی خواهد بود.
اميد كه با تلاش و همكاری شايسته عوامل سهيم و موثردرتعليم و تربيت فرزندان ايران اسلامی با استفاده ازفرصت باقيمانده سال تحصيلی برای جبران كاستی های يادگيري دانش آموزان، شاهد ارتقاء كيفیت خدمات آموزشی و تربيتي به دانشآموزان عزيز در همه مدارس باشيم.


chat_bubble_outline
نظرات
برای ارسال نظر، ابتدا وارد اکانت خود شوید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید.